Γράφει ο Νικόλαος Νικηταρίδης  

Ο Ορέστης Μακρής (1899-1975), διαθέτοντας μια όμορφη φωνή, είχε παρακολουθήσει μαθήματα στο Ωδείο Αθηνών. Στη σκηνή πρωτοεμφανίστηκε το 1925 ως τενόρος σε οπερέτες αρχικά με το θίασο της Ροζαλίας Νίκα και κατόπιν πλάι στον Παπαϊωάννου.

 Ως προς το πώς ξεκίνησε να υποδύεται τον τύπο του ¨μεθύστακα¨ αναφέρονται διάφορα, όπως για παράδειγμα πως τον δημιούργησε όταν έπαιξε στο νούμερο ¨Με λεν μπεκρή¨ στην επιθεώρηση ¨Ο Παπαγάλος του 1932¨ με το θίασο Σπ. Πατρίκιου, πως ο Α. Βώττης του ανέθεσε το σχετικό ρόλο το 1935, κ.ά.

Όλα αυτά όμως είναι ανακριβή, αφού η ιστορική αλήθεια είναι διαφορετική και έχει ως εξής :

Όπως αναφέρουν οι Αιγυπτιώτες θεατράνθρωποι Ευάγγελος Κολέτσος (1911-2002) και Νίκος Αθερινός (1945-2011), με τον λόγιο δημοσιογράφο Μανώλη Γιαλουράκη (1921-1987) να συμφωνεί μαζί τους, ο σπουδαίος Αιγυπτιώτης Μουσικοσυνθέτης Κρίνο δε Κάστρο (1895-1968)  ήταν ο πρώτος που έδωσε στον Ορέστη Μακρή το ρόλο του μεθύστακα, όταν σχεδόν άγνωστος τενόρος-ηθοποιός είχε μεταβεί στην Αλεξάνδρεια με θίασο οπερέτας, παίζοντας στο θέατρο ¨Λούνα Παρκ¨.

Ο Κάστρο βλέποντας τον σ΄ ένα διάλλειμα να παριστάνει το μεθυσμένο λέγοντας ένα ανέκδοτο, τον προέτρεψε να παίζει τέτοιους ρόλους και μάλιστα λίγες μέρες μετά, όταν ο θίασος ανέβασε μια επιθεώρηση, του έγραψε ένα μπεκρίδικο νούμερο, που γνώρισε επιτυχία,  στο οποίο υπήρχε κι ένα τραγούδι με τους εξής στίχους : ¨Όποιος κρασί δεν πίνει, δεν ξέρει τη ζωή, αυτό τα σωθικά σου βαλσαμώνει και σου δίνει μια θεϊκή πνοή. (Ρεφρέν) : Πιες, πιες και την υγειά σου αμέσως θε να δεις. Πιες, πιες λίγο κρασί και θα με θυμηθείς¨.

 Προς επίρρωση των ανωτέρω η έρευνα μας απέδωσε τα εξής :

Στις 30/4/1929 έφθασε στην Αλεξάνδρεια ο θίασος Βεάκη-Θεοδωρίδου-Οικονόμου με δύο τμήματα, ένα Μουσικό και ένα Δραματικό. Στο Μουσικό Τμήμα επικεφαλής ήταν ο Παρ. Οικονόμου. Και ενώ το Δραματικό Τμήμα πήγε στο Κάιρο για 10 παραστάσεις στο θέατρο ¨Κουρσάλ¨, το Μουσικό έδωσε την πρώτη του παράσταση στο θέατρο ¨Λούνα-Παρκ¨ της Αλεξανδρείας στις 5 Μαΐου – Κυριακή του Πάσχα – με την οπερέτα του Κομνηνού ¨Κική-Κοκό¨. Αυτό το Μουσικό Τμήμα παρέμεινε στη Νειλοχώρα και στο ¨Λούνα Παρκ¨ για 5 μήνες και συγκεκριμένα ως τις 5/9/1929. Μεταξύ των ηθοποιών που εμφανίστηκαν σε διάφορες παραστάσεις ήταν και οι Ζαζά Μπριλλάντη, Νίτσα Φιλοσόφου, Γκιουζέπε, Λ. Φιλιππίδου, Ε. Γρηγορίου, Ν. Μηλιάδης, Ι. Ιωαννίδης, Πομώνης, Ράλλης, Πάρλας, Ορ. Μακρής, Μεταξά, Αγγελίδης, ενώ συνέπρατταν και ηθοποιοί του Δραματικού.

Από τις διαφημιστικές καταχωρήσεις και τις κριτικές στην αλεξανδρινή εφημερίδα ¨Ταχυδρόμος¨ βλέπουμε πως πράγματι, 4 μόλις χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, ελάχιστα αναφέρεται ο Ορέστης Μακρής και πάντοτε ως τενόρος. Με μία εξαίρεση : Την αλεξανδρινή επιθεώρηση του Κρίνο δε Κάστρο ¨Ντόπιο Πράμμα¨.

Η επιθεώρηση ανέβηκε στη σκηνή του ¨Λούνα Παρκ¨ στις 12/7/1929 και την επομένη κριτικό σημείωμα μεταξύ άλλων αναφέρει : ¨Από τα άλλα [νούμερα] ήρεσαν υπερβολικά ο Φωνογράφος με τον αμίμητο Νέζερ και ο Μεθυσμένος με τον τενόρο Ορέστη Μακρή, οι οποίοι εκλήθησαν και εξετέλεσαν τρις τα νούμερα τους¨. Η επιθεώρηση επαναλήφθηκε στις 13/7, στις 16/7, οπότε γράφεται εκ νέου πόσο άρεσαν τα νούμερα ¨ο Φωνόγραφος με τον Νέζερ και ο Μεθυσμένος με τον αμίμητο Μακρή¨, καθώς και στις 6/8 όταν και αναφέρεται πως μεταξύ των ηθοποιών που έπαιξαν με μπρίο και χειροκροτήθηκαν ήταν και ο ¨Μακρής (άφθαστος μεθυσμένος)¨.

 Για την ιστορία, ας αναφερθεί πως ο θίασος ανέβασε στις 9,10,11/8/1929 ακόμη μία αλεξανδρινή επιθεώρηση, το ¨Φιλ Καρακόλ¨ των Άις Κριμ (Ανδρέα Παλαιολόγου) και Κοκτέιλ (Γ. Κοκκάλη), καθώς και τα έργα των Αιγυπτιωτών Κ.Ν. Κωνσταντινίδη ¨Μπροστά στην αγάπη¨ (μονόπρακτο δράμα) και Γ. Κιτρόπουλου ¨Οι δύο δρόμοι¨ (μονόπρακτη κωμωδία) και ¨Ο χωρισμός¨ (τρίπρακτο δράμα).